גיליון 3/8
בתאריך 15.4.2018 פרסם רשם האגודות השיתופיות הנחיות המסדירות את עבודתה של ועדת הביקורת, סמכויותיה ודרכי עבודתה.
בניוזלטר שהוציא משרדנו בחודש ספטמבר 2017, דווח כי רשם האגודות השיתופיות יצא בקול קורא בדבר הצורך להתקין חובה למינוי ועדת ביקורת באגודות שיתופיות, ובד ובבד הופץ נוסח מתוקן של תקנות האגודות השיתופיות (רשויות האגודה), התשל"ה-1975.
בתיקון שהופץ ניתנה התייחסות בין היתר לחובת המינוי של ועדת ביקורת, הוגדרו תפקידיה של ועדת הביקורת, הוראות בדבר כינוסה וניהולה של ועדת הביקורת ועוד.
ואולם, עד כה, התיקון המוצע טרם נכנס לתוקפו, ועל פי הדין הקיים ועדת ביקורת הינה ועדת רשות, דהיינו אין חובה בחוק או בתקנות הכלליות למנותה, אלא אם כן, ישנה הוראה בתקנון האגודה המסדירה זאת.
בקובץ ההנחיות שפורסמו ע"י רשם האגודות השיתופיות, אשר יש בהן כדי להנחות את האגודות בכל הנוגע לדרכי פעולתה של ועדת הביקורת וסמכויותיה, ניתנה התייחסות מפורטת לנושאים הבאים:
- כשירות לכהונה בועדת הביקורת;
- כישורים מומלצים לחברות בועדת הביקורת;
- דרך בחירת ועדת הביקורת;
- תפקידים וסמכויות של ועדת הביקורת;
- סדרי עבודת ועד הביקורת;
- הפסקת כהונת ועדת הביקורת;
- מבקר פנים והממשק בינו לבין ועדת הביקורת.
לחצו כאן לצפייה בקובץ ההנחיות המלא.